Steel pan

För att visa var skåpet ska stå i mitt hem så fick Lina sova på soffan i natt. Fast jag hade hellre sett att det var jag som kom på idén. Det var helt omöjligt att sova i sovrummet. Utanför höll blidvädret på och drev mig vansinnig. Det är något fel på husets takrännor så vattnet går nödvändigtvis inte ner genom stuprännorna utan rinner över och faller drippeti-dropp ner på fönsterblecket. I vanliga fall är det som ett stilla regn som smattrar lätt. I natt var det som en plåtslagare spelade på oljefat hårt och högt på en och samma not. Om och om igen. Halv fem öppnade jag fönstret och tog tag i fönsterblecket och försökte böja det uppåt för att på något sätt få en annan tonart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens