FFF

Snart läggdags. I morgon är det den årliga medarbetardagen. En dag då alla ska mingla, utföra grupparbeten, komma med synpunkter och idéer och driva företaget framåt. Man ska ta till vara på kunskapen inom företaget brukar det heta.

En bra idé.

Problemet är att inga idéer tar man till vara på. Otaliga, i det närmaste genialiska förslag, har kommit fram men aldrig implementerats. Nej, det där var inte riktigt sant. De kan införas. Men först måste förslaget ligga i karantän i minst två år. Sen måste något av våra konkurrerande bolag släppa en liknande produkt själva. Först då kan man fundera på att lansera något eget.

För fyra år sedan föreslog jag idén om att utnyttja våra bankomater mer. Möjlighet att ha produktpresentationer, nyheter och information i anslutning till automaterna samt att använda rörlig media på själva skärmen. Efter drygt arton månader och tre påminnelser fick jag respons att man skulle se över förslaget. Sen tog det ett år innan jag fick höra att det var på gång. Några månader senare att resultatet skulle kunna ses, "in action", i slutet av påföljande vecka.

Ett halvår senare fick jag beskedet att idén lagts ner. Nu visar våra kvitton inget annat än saldo. Våra bankomater avslöjar knappt vilken bank det tillhör.

Ett sånt enormt slöseri av gratis reklamplats och möjligheter att nå fram till befintliga och potentiella kunder om vilka tjänster man erbjuder.

Jag gör ett nytt försök i morgon...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens