Storlekar

Att köpa brallor är ingen lek om man är lång. Snudd intill omöjligt. Sen finns det vissa modeller som jag inte förstår mig på alls. Vem fan tillverkar byxor i storlekar som (L)arge och (XL)arge?

Large var okej i midjan men alldeles för korta. Som tur var fanns det XL och de var perfekta i längd. Däremot måste jag lägga mig till en mage av modell Peter Harrysson för att de ska passa i midjan. Hur fan tänker de som tillverkar såna byxor. Att magen växer i takt med längden?

Nu är jag less på att leta chinos som bara finns i khaki, blått, svart, rosa eller pastell. Jag vill ha mina Dockers i grått.

Kommentarer

Tarras sa…
Ja och gudarna ska veta att detta är viktigt. MAN FÅR INTE HA FÖR KORTA BYXOR!
Tack, modeoraklet. :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens