Kapprustning

Världens största, avancerade och mest tekniska kapprustning pågår just nu mitt framför våra ögon. Ja, inte mina men mitt framför de flesta kvinnors ögon. Mascaraborstar.

Varje vecka kommer en ny modell som ökar längden, bredden, fluffigheten och fylligheten med minst 10%. Allt verifierat genom industriell simulering. Vad det nu är.

Förra veckan såg jag en ny borste med batteridrift som skickar små "impulser" till ögonfransarna! Jag skojar inte - batteridrift. Genialt! Snart kommer en ny modell med små lampor som lyser upp bättre för lättare applikation!

Idag visades en ny dubbelborste på tv. Den ena smetade ut serum! Det skulle McGyver ha haft i ett avsnitt när han blev biten av en orm. Bara att plocka fram handväskan och fram med mascaraborsten. Räddad!


Nåja, med en ökning av ögonfranslängden i denna takt kommer tjejerna snart ha ögonfransar som sticker ut som elefantbetar från ögonen.

Kommentarer

Tarras sa…
Och vet du vad det värsta är? Vi går på det VARJE GÅNG! Jävla mascarareklamer som lovar runt och håller tunt. Mina fransar kommer alltid vara korta och peka neråt som en rullgardin. Fast det är klart... om inte... sa du batteri?

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens