Vinnare

I går hade vi lite utav en sommaravslutning på jobbet inför semestrarna. Vi delades in i grupper och fick uppgifter att utföra. Det var allehanda knep, knåp och uppgifter som skulle utföras på stan. Det gällde att hitta ledtrådar, lite som Änglar och Demoner. Resultatet i sin tur ledde till restaurangen vi skull hålla till på.

Vi lyckades med det mesta men fick en siffra fel och således fel nummer. Men vi leddes till slut rätt. Ett av mina uppdrag var att åka grönans nya attraktion "Insane". Den var sådär. En del riktigt häftiga svängar men den gick alldeles för fort. Det där suget i magen man är ute efter försvann innan det riktigt kom.

Innan middagen så blev vi placerades till andra bord. Vi skulle lära oss spela Texas Hold'em. Det hade jag gjort två gånger tidigare. Inte seriöst, men känt på det i alla fall. Min vana trogen fick jag skitkort. Inte ens värt att bluffa på. Men jag spelade en bra hand - vann och höll mig vid liv och tog mig till finalbordet.

Väl där satt Magnus med dubbelt så många marker som mig. De andra spelarna fortsatte att förlora mot Magnus och åkte ut en efter en. Magnus hög av chips växte min krympte lite grann. Men när vi var 4 kvar tog jag ett par fina pottar och sen satt vi där, jag och Magnus. Han hade säkert fyra gånger fler chips än jag. Magnus var full.

Jag krossade honom. Fullständigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens