Ensam pappa


Lina åkte, på min inrådan, till Västerås för att vila lite och bli servad av Ulla och Torgny.

Jag och Milo åkte till Kungsan och hälsade på Johan och tittade på bilbanan. Sen passerade vi Söderandans dag på Medis och snackade med hammarbys fotbollsdamer. Milo charmade alla som vanligt.

Efter ett dopp och en kallsup i pölarna i Skånegläntan gick vi hem. Milo som inte sovit mycket under natten somnade nästan i hissen. Däckade helt i mitt knä mitt under avklädningen. Sen sov han en timme i vagnen och sin vana trogen två timmar i mitt knä. Det är ju mysigt men lite jobbigt då jag inte kan röra mig. Sen är det lite underligt. Bara för några månader sedan så var det helt omöjligt för mig att ha honom i knät. Han vägrade. Nu får jag knappt bort honom.

Han har varit hostigt och snuvig några veckor och vi har låtit honom sova med oss. Vilket tidigare var omöjligt det med. Han vägrade. Nu risker man däremot en karatespark på hakan mitt i natten eller att Milo ligger och håller i ens näsa natten igenom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens