Vinnare

Idag gick vi på jullunch på Årsta IP. LF bjuder inte på något julbord och Lina får inte heller något och när du Hammarby bjöd in så tänkte jag att det vore kul. Robban hoppade på han med.

Vi samlades och välkomnades på Årsta IP av Börje och Petter Furuseth. En liten mugg glögg och småprat innan vi fick en rundtur i barackerna. Hammarby har faktiskt sjukt dåliga förhållanden där nere. Gammalt och slitet. Men det har ändå en charm.

Under rundvisningen var det tipsrunda.

Vi avslutade i matsalen där vi möttes av Bajens husmor Yvonne Werner som lagar mat åt spelarna och just har släppt en bok. "Yvonnes mål - en kokbok för Bajare".

Vi bjöds på det julbord som spelarna bjöds på - vilket var bra då jag slipper Janssons frestelse. Däremot fanns det ål vilket måste vara skåningarna i laget som fått dit.

Tomtern kom och vi skulle gissa vem det var. Matte Werner var mångas tips men jag listade ut vem redan innan första ledtråden. Men de låtsades inte höra. Så när jag upprepade "Eskil" efter första ledtråden var de tvungna ge mig rätt. De ville tydligen dra fler ledtrådar.

Hasse Eskilsson drog av sig skägg och kostym. Han och hans fru Malin samt barn Vilmo och Velliot hamnade vid vårt bord. Det var mycket trevligt. Hasse försvann ju från Estoril Sol bara nån vecka innan jag kom dit så vi hade lite att prata om. Milo fick också hälsa på Eskil. han passade på att slicka på hans hand.

Frågesporten skulle gås igenom och Milo kom delad etta och fick en halsduk. Den lånar jag till han är stor nog.

Jag passade även på att småprata med Börje och Matte Werner. Trevlig gubbar med många åsikter om dagens Bajen.

Milo skötte sig exemplariskt och var så där härligt glad hela tiden. Ända tills det var dags att gå hem. Han kände sig väl hemma.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens