Mods vs. Rockers 2011

Silverfisken startar på tredje kicken, efter att ha stått sysslolös i två veckor, och vi drar iväg till samlingen på St. Eriksplan. Där blev det lite mingel innan vi skulle ställa upp inför mötet på bron.

På med hjälm och handskar och vespan startar direkt. I med ettan och... nada. Silverfisken stendör. Försöker få igång den igen - ingenting.

Katastrof!

Klockan passerar tolv och jag missar mötet på bron. den vill inte starta. Fast jag är inte ensam. bredvid mig står en till kille som råkade ut för samma sak. Till slut får han igång sin vespa och drar iväg. Kvar är lilla jag.

Men så, tjugo över tolv, efter otaliga försök att kicka och springa igång så startar den. Jag drar med fullt ös till Vinterviken och kom fram inte långt efter alla andra. Jag passar på att fika och träffa Macke och Helena innan vi ska ge oss av till Nytorget.

Trodde jag ja.

Samma via igen. Försöker kicka och springa igång men ingen händer. Tar bort kåpan och ruckar lite på tändstiftet och det går igång direkt. Mot Nytorget!

Mer mingel.

Strax efter tre beger jag mig hemåt. Trodde jag ja. Startar på första, lägger i ettan och... nada.

Jag fick rulla hem. Lyckligtvis bor jag ju ganska nära.

Om man klickar på det här fotot av Jann Lipka så får man se en 360 graders vy av St. Eriksbron. Läckert!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens