Lillebror Silverfisk

Idag tog jag Silverfisken till jobbet. Det händer kanske en gång per år. Det är inte endast på grund av de 26 stycken rödljus jag måste stanna för eller passera utan även innerstadstrafiken.

I våras skulle jag våga mig på att köra till jobbet och det var kö redan för att komma ut på Götgatan. Sen var det stillastående till Folkungagatan. Nedanför Fjällgatan vände jag hemåt. Då hade jag varit ute i tjugo minuter och bara kommit en fjärdedel av sträckan och Skeppsbron stod still.

Idag tog det femton minuter i körtid och då hade jag grön våg. Dörr till dörr cirka 20 minuter och det tar det med t-banan så jag vinner inget på det.

Bredvid Silverfisken står en annan Silverfisk. En till Vespa Sprint fast av 74-års modell. Lite yngre alltså.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens