Bob

VM-finalen är spelad. Jag har smält resultatet nu. Jag höll på Holland och tyckte det var tredje gången gillt. Spanien förtjänade att vinna och spelade bäst. Holland mest fult. Men sett till chanser var det jämt skägg. Frilägen och nickar från bägge lagen hade kunnat resultera i mål.

Iniesta fick avgöra i förlängningens självande minuter och det var kul. han var matchens absolut bästa spelare.

En observation. Den så flitigt spelade "We Are The Champions" av Queen som så oftast spelas efter finaler vad nu ersatt med Bob Marleys "One Love". Det var stort.

Kommentarer

Holland har gått ifrån sin fina gladfotboll och lekte snarare karate, då går det så där! Men det jag egentligen ville kommentera var musikobservationen. Hemma hos mig gjorde vi nämligen samma, det var väldigt fint tycker jag!

Populära inlägg i den här bloggen

Får alla delar av världen lika mycket dagsljus?

Yin & Yang

Dickie Dick Dickens